Op het eerste zicht zeer makkelijke tips. Dus… Gewoon doen! Als je deze simpele tips opvolgt sta je aan de wieg van een succesvol bedrijf! Ga er voor!

Wees duidelijk in wat je doet
Breng een concreet en duidelijk verhaal over uw dienst of product.

Dit is geen makkelijke opdracht.  Je moet je doelgroep duidelijk in kaart hebben. Starters nestelen zich het best in een niche, of vertrekken vanuit een bijzondere specialisatie. De ‘generalistische’ concurrentie die alle projecten doet is immers groot. Daar mag je je slaap dus niet voor laten, de toekomst ligt in de handen van de  nieuwe economie. Daarin staan specificatie en expertise centraal.

Wees niet bang om je doelgroep te kiezen
Welke markt, doelgroep en regio worden of zijn jouw klanten? Hoe specifieker je jouw bedrijf op de kaart zet, hoe sneller klanten je vinden.  

Kies voor een website waar klanten dol op zijn
Starters hebben een sterke website nodig. Niet persé een flashy of technologisch performante website. Wel een commerciële klapper, een website die klanten maakt. Die hoog scoort in Google, waar bezoekers in nauwelijks 5 seconden overtuigd zijn dat ze bij u aan het goede adres zijn, waar ze alle informatie vinden die ze zoeken, en waarop ze net die actie ondernemen die u voor ogen had.  

Laat je niet meer overhalen om te adverteren in de krant.
Starters houden zich best ver weg van de klassieke reclametechnieken. Want al die dure advertenties, mailings, beurzen, sponsoring of affichage werken achteraf toch meestal niet zo goed voor start-ups. De reden? In deze tijden van overcommunicatie bekijken wij geen reclame van onbekende merken.

Maak tijd voor e-mailmarketing
Tips hiervoor vind je in de blog die we recent schreven over de verschillende gratis online tools. Kies je voor een nieuwsbrief? Verstuur die dan consistent. Waar emailmarkering ogenschijnlijk niet meteen iets opbrengt, wekt het op termijn wel veel vertrouwen en brengt het klanten tot bij jou. Prospecten moeten je minstens 7 maal zien verschijnen vooraleer ze effectief interesse zullen tonen in wat je aan hen te bieden hebt. Uiteraard moet dit niet betekenen dat je dit enkel kan via een nieuwsbrief. Gebruik Social Media!

Wees actief op sociale netwerken.
Starters bouwen best een zo groot mogelijk netwerk uit, op een zo klein mogelijke tijd en binnen een zo klein mogelijk budget. Daar zijn sociale media als Facebook, blogs, Twitter, LinkedIn of Youtube geknipt voor. De impact van sociale media in het zakenleven groeit fors, en de mogelijkheden om aan online public relations te doen voor uw nieuwe project zijn talrijk.

Zoek naar partnerships.
Wees creatief en zoek bedrijven die in dezelfde regio gelegen zijn of die dezelfde doelgroep hebben. Misschien is er een opportuniteit om een complementaire dienst aan te bieden aan hun klanten? De moeite waard om het te proberen. Uiteraard is delen ook vermenigvuldigen en moet je je beste beentje voorzetten om ook jouw partnership gelukkig te maken met warme leads.

Deel uw vakkennis.
Kan uw doelgroep iets leren van jou? Deel dan uw kennis. Dan komen ze u gegarandeerd opzoeken als dorstigen in een oase.

Ok, aan de slag nu. Maar denk eraan… Half werk is geen werk en leidt al zeker niet tot succes! Heb je verdere vragen over de concrete uitwerking van bovenstaande tips? Neem dan gerust contact met ons op.

In de reacties onder horen we graag waar jullie tegenaan lopen, we zullen hier dan in volgende blog-posts aandacht aan besteden.