De feestdagen staan weer voor de deur! Al nagedacht over jouw marketingstrategie in deze periode? Het is niet makkelijk om steeds nieuwe dingen te verzinnen? Wees eerlijk, een jaar is kort en het is -o zo snel – weer terug Kerstmis. Misschien moet je niet noodzakelijk iets geheel nieuws doen. Je kan het ook eens op een andere manier aanpakken.

Tijd dus om alvast een planning te maken! Zo kan je goed voorbereid deze drukke tijd ingaan.

Om jou te helpen hebben we onder wat ideeën opgelijst van wat je kan doen om extra aandacht te geven aan je business.

  • Stuur tijdig een feestelijke mailing naar je klanten met een exclusief kado of speciale aanbieding. Doe dit minimum 2 weken voor Kerst en herhaal het eventueel nog enkele dagen op voorhand. Waarom? Zo ben je in het vizier van de mensen die tijdig een kerstcadeau kopen. En kom je ook nog in de picture bij de mensen die last minute op zoek zijn naar iets. Dit is uiteraard afhankelijk van je business. Maar denk er goed over na.

  • Als je nog geen digitale mailing lijst hebt is dit een prima moment om ermee te starten! Bied je exclusieve aanbieding aan en laat hen inschrijven op de mailinglijst. Zo blijven ze op de hoogte van alle interessante acties en koopjes. Let wel op dat je dit doet volgens de nieuwe GDPR regels.

  • Maak een speciale landingspagina op je website. Wat is een landingspagina? Dit is een aparte pagina op je website. Daar zet je de aanbieding op met de uitleg wat dit inhoud en hoe ervan gebruik te maken. In de meeste gevallen staat er ook tot wanneer de actie geldig is. Je kan daar meteen aanmelden of inschrijven voor de aanbieding.

  • Maak altijd een blogartikel aan met een link naar je actie en dus ook je landingspagina. Waarom? Zo zorg je dat er meer mensen op je landingspagina komen en dus ook de aanbieding zien. De bedoeling is uiteraard dat je deze blog deelt op je social media kanalen. Denk eraan: Een blogartikel is geen verkooppraatje. Je vertelt iets wat waarde heeft voor je klant. (bv Als je schoonheidsproducten verkoopt maak je een blog met tips om je mooi te maken met de feestdagen. Onderaan zou je dan een link kunnen toevoegen naar de landingspagina. ‘Wij maakten alvast een eerste selectie van de schoonheidsproducten die je zeker eens moet bekijken.Benieuwd? Klik hier’)

  • Neem de moeite om je website aan te passen voor de feestdagen, bijvoorbeeld:

    • Een andere achtergrond

    • Een ‘feestelijke’ header

    • Een pop-up of slide in

Je hoeft niet meteen je hele site opnieuw te ontwerpen, maar een paar aanpassingen geven meteen al snel een andere sfeer. (Tip: indien je een Web-AmiGo Pro site hebt kan je heel eenvoudig via ‘Personaliseren’ je site op voorhand programmeren met feestelijke effecten)

  • Stuur je klanten een persoonlijk kaartje via de post om ze fijne feestdagen te wensen. Je kan hierop dan eventueel ook verwijzen naar de landingspagina (middels een QR code)

  • Heb je een winkel of showroom, plaats dan posters waarop je de QR code plaatst. Zodat je het makkelijk maakt voor bezoekers om zich in te schrijven voor je mailing lijst. Zo kunnen ze ook gebruik maken van speciale aanbiedingen! Zelfs wanneer je gesloten bent…

  • Vergeet niet om je blog en actie te delen op Social Media. Vraag ook je klanten om het te delen. Eventueel kan je daar ook weer een actie aan koppelen.


Hulp nodig? … contacteren ons. We komen graag even bij je langs voor een GRATIS kennismaking gesprek met enkele tips en tricks om meteen aan de slag te gaan.