Welkom bij Digital Marketing Start Up Class!

De video is handig opgeknipt in 9 hoofdstukken. Elk hoofdstuk duurt tussen 16 en 24 minuten. Ideaal om op je eigen tempo en wanneer jij het wilt te bekijken.

Hoofdstuk 1:

  • Wat je wel en niet mag verwachten in de online video cursus
  • Waarom consumenten wel en niet online aankopen of orïenteren
  • Je verhaal online vertellen
  • Je doelgroep bepalen en hoe je deze doelgroep kan visualiseren
  • De marketing funnel opstellen

Hoofdstuk 2: Display Advertising

  • Wat is Display Advertising en waarvoor kan je dit inzetten?
  • 4 belangrijke vormen van Display Advertising.
  • Waarom je met Native Advertising nog meer kan bereiken
  • 4 belangrijke vormen van Native Advertising en hoe dit goed inzetten
  • Hoe kan ik deze Advertising vormen allemaal inkopen
  • Wat is programmatic advertising en hoe werkt het?
  • Enkele tips om aan Programmatic Advertising te beginnen
  • Wat betekenen CPM, CPA, CPS etc

Hoofdstuk 3: Het verschil tussen SEA en SEO

  • Het verschil tussen SEA en SEO adhv 8 parameters
  • Hoe je jouw keywords die relevant voor je doelgroep zijn kan opzoeken
  • Waar Google op let bij het starten van een campagne

Hoofdstuk 4: SEO

  • Waarom je je SEO moet optimaliseren
  • De werking van de zoekmachine adhv 4 belangrijke criteria
  • Hoe je aan SEO optimalisatie kan beginnen
    • Waar je moet opletten om je website technisch in orde te hebben voor SEO
    • Hoe je je content het best kan optimaliseren voor Google
    • Authoriteit opbouwen en hoe er aan te beginnen (linkbuilding)
    • Gebruiksvriendelijkheid van je website
    • Hoe je de consument via SEO al een deel van je website laat zien voor hij klikt
  • De Google SEO updates

Hoofdstuk 5: SEA

  • Waarom een SEA campagne opzetten
  • Hoe start je met een SEA campagne
  • Hoe werkt het Google biedingsysteem en de kwaliteitscore?
  • Verschillende extra formaten in een SEA campagne en hun belang
  • Remarketing in Google of RLSA (Remarketing Lists for Search Ads)
  • Een overzicht van de CTR (Click Through Rate per sector)
  • Hoe kan je je CTR verhogen of zo optimaal mogelijk maken
  • Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er in SEA?

Hoofdstuk 6: Social Media

  • Waarom je een verhaal moet vertellen op Social Media en niet zomaar een advertentie schrijft
  • Strategie en Content bepalen in Social Media
  • 4 fasen in je social media strategie en hoe dit in te zetten:
    • Branding
    • Awareness fase
    • Consideratie fase
    • Sales fase
  • Hoe je bezoekers kan retargetten
  • Social Media als klantenbindingstool: enkele belangrijke tactieken om proactief je reviews positief te houden
  • Een korte zoom op Influencer Marketing
  • De andere Social Media kanalen in België in vogelvlucht:
    • Facebook
    • Instagram
    • Snapchat
    • LinkedIn
    • Retargetting over deze kanalen heen

Hoofdstuk 7: Email

  • Enkele cijfers om je openrate en CTR te vergelijken
  • De verschillende doelstellingen van je mail en tips om hier op in te spelen
  • Personaliseren of niet?  En hoe doe je dat nu precies?
  • 9 tips om de ideale mail te maken
  • Enkele nieuwe trends in emailland

Hoofdstuk 8: Video

  • De trend van video in marketing
  • 3 soorten video’s in je strategie: Hero, Hygiëne en Affinity
  • Videogebruik in de verschillende funnelfases: Awareness, Consideration en Sales
  • Personalisatie van je video’s
  • Waar plaats ik mijn video het beste? De verschillen tussen Facebook en YouTube en je eigen website
  • Video SEO-proof maken om betere resultaten te halen
  • Enkele tips voor je aan video start

Hoofdstuk 9: Website Optimalisatie

  • Waarom je website en je winkelpunt eigenlijk vergelijkbaar zijn
  • Hoe je het aanpakt om je website of landingspagina te optimaliseren
  • 12 direct toepasbare tips om je website/landinspagina te optimaliseren voor een hogere omzet.