In deel 1 van deze vlog legden we uit waarom marketing een plaats verdient in je bedrijfsfundament. Hoe je dat het beste aanpakt? Daarop gaat Frank in deze vlog dieper in.

Marketingstrategie behoort tot het fundament van elk bedrijf. Maar wat als je dat niet doet?

Welkom bij ‘Boven de wolken’, de vlog van De Marketing Mentor

Een goed fundament, dat zie je niet. De gevolgen van een slecht fundament wél. Bij een huis zijn het de scheuren in de muren en de verzakkingen na verloop van tijd. Bij een bedrijf worden de gevolgen op een andere manier voelbaar. Je blijft altijd in dezelfde vijver vissen, in je eigen netwerk. En als je een goed netwerk hebt, kan dat zeker een hele tijd meegaan.

Maar wat als je tegen de grenzen van je eigen netwerk aanloopt? Je moet een nieuwe vijver vinden: hoe doe je dat? En vooral: hoe vind je een góede nieuwe vijver?

Een andere scheur in de muur van je bedrijf: als je geen duidelijke keuze maakt voor een doelgroep, kun je alleen maar praten over wát je doet, maar niet over je betekenis: je waarom. Na verloop van tijd krijg je dus steeds vaker prijsdiscussies in plaats van waardediscussies.

Prijskopers zijn nooit loyaal, dus daar heb je niks aan. Geen marketing in je fundament is pure geldverspilling.

Je weet toch wat je wil? Leg het dan ook vast in je fundament! Want dan kun je het makkelijk overbrengen op anderen. Niet meer twijfelen over welke keuze dan ook!

Wát moet je doen?

  • Bepaal je missie: waarom doe je wat je doet?
  • Bepaal je visie: waarom zit de wereld op jou te wachten? Dat is jouw betekenis.
  • Kies voor de enige juiste doelgroep: de meest waardevolle klanten. En nee, dat is niet iedereen.
  • En bepaal een relevant en betekenisvol verhaal.

In onze volgende ‘Boven de wolken’-vlog laten we aan de hand van een concreet voorbeeld zien wat goede marketing in je bedrijfsfundament betekent.

Tot de volgende

Wil je ondertussen eens met ons (video)sparren over verbeteringen aan jouw bedrijfsfundament? Maak dan snel een afspraak, telefonisch (+32 472 43 65 13) of via mail. Jouw investering hiervoor: 1 uur in je agenda.