Goede vraag! We geven je alvast enkele nuttige tips.
In eerste instantie moet je het doel van je aanwezigheid op Linkedin goed in kaart hebben. Het ultieme doel van Linkedin is om mensen te verbinden. Het is dus niet rechtstreeks een B2B tool, en maar goed ook! Linkedin is in een bron van enorm veel interessante en waardevolle informatie.
Tip 1: Gebruik Linkedin zoals het hoort!
Zorg ervoor dat je in verbinding WIL staan met anderen. Want als je louter alleen maar als doel hebt business te halen vanaf dag 1? Dan is Linkedin niets voor jou. Het principe hier geldt: Delen is vermenigvuldigen.
Tip 2: Toon je expertise aan
Denk na over hoe je je expertise en interesses kan aantonen aan anderen. Deel deze door middel van het delen van berichten die in jouw interesseveld liggen. Maar ook door tips en informatie te geven vanuit je eigen ervaring. Vraag er niets voor terug. Geef het! Zo bouw je een expertpositie op. Volg ook groepen die betrekking hebben tot jouw expertise.
Tip 3: Een pagina over je bedrijf is een absolute must
Zorg voor een bedrijfspagina. Vergeet niet om belangrijke info zoals je website en contactgegevens te vermelden. Slim is om dingen die je op deze pagina deelt ook te delen op je persoonlijke pagina. Uiteraard vanuit je bedrijfspagina. Zo wint jouw pagina aan bekendheid, want hoe zouden ze anders weten dat de pagina bestaat?
Tip 4 : Een goede opvolging is van belang
Bekijk elke dag wie je profiel heeft bekeken. Stuur hen een bericht en vraag hen waarom ze jouw profiel interessant vonden. Dagelijkse opvolging is hier van groot belang.
Tip 5: Een foto zegt meer dan 1000 woorden
Zorg voor een goede Linkedin profielfoto. Het is bewezen dat profielen die geen foto bevatten minder bekeken worden. Een goede foto is in eerste instantie een professionele foto, maar ook de gehele look en feel moet bevatten wie jij bent. Het is dan ook aangeraden hier de nodige aandacht voor te hebben en hier werk van te maken. Ga dus naar een professionele en ervaren fotograaf! (klik hier voor voorbeeld foto’s van onze fotograaf Ward Vleminckx)
Bovenstaande tips zijn uiteraard maar het topje van de ijsberg. Je zal ook praktisch aan de slag moeten. Want hoe doe je bovenstaande dingen dan echt concreet. Een bedrijfspagina? Content delen? Verbinding maken met anderen? Allemaal nog een ver-van-je-bed-show?
Neem gerust contact met ons op, of plan online een gratis kennismaking gesprek in!