Beste ondernemers,

De Nationale Veiligheidsraad besloot vorige week om de huidige Lock Down Light te verlengen tot 19 april, met een eventuele verlenging tot 3 mei. Deze nieuwe situatie zorgt voor duidelijkheid en een lichtpuntje aan het einde van de tunnel. Als ondernemer kunnen we ons nu focussen op begin mei om geleidelijk aan het gewone leven te hervatten.

Belangrijk om te weten is dat de overheid besliste de maatregelen niet te verstrengen en om ook geen extra beperkingen in te voeren. Dit is goed nieuws, omdat het een signaal is dat we 'de curve aan het flatten zijn'.

Maak gebruik van de duidelijkheid

Deze nieuwe informatie is het voor alle slimme ondernemers het signaal om hun ei te leggen. Om goed na te denken over de juiste communicatiestrategie en acties voor het post-corona tijdperk. Maak gebruik van de duidelijkheid (én de tijd die je nu nog hebt) om je ei aandacht en warmte te geven. Op die manier vliegt er begin mei een gezonde vogel weer uit.

Zorg voor een goed mix

Bij Iedereen Content – de B-to-B poot van uitgeverij Mensen zijn Media – staan we klaar om jullie te helpen met het verzorgen van jullie 'eitjes'.

Zo zetten we voortaan nog meer in op een mix van online en offline communicatie. Dit is nodig om te zorgen voor een optimale response. Mensen, zowel jong als ouder, gebruiken deze kanalen nu eenmaal volop door elkaar heen. Een goede mix zorgt voor meer contacten én een beter bereik van je (potentiële) klanten, zeker in deze moeilijke periode.

Onze pas vernieuwde magazines (Periodiekske en De Passant) bereiken bijna 90.000 gezinnen in de Antwerpse Zuidrand. Zeker in deze tijden van #blijfinjekot is het een aangename verrassing om positief leesvoer in je bus te krijgen. En online verspreiden we jullie boodschap via zoekmachines, websites, nieuwsbrieven en de gekende sociale media kanalen.

AmiGoWeb

Aanvullend hebben we aandacht voor zaken zoals telewerken, webinars, online communities, etc. Alles om onze klanten beter te ondersteunen, zowel tijdens als na deze 'lockdown'.

Een mooi voorbeeld van zo'n initiatief is ons online platform AmiGoWeb. Met deze online community verbinden, informeren en ondersteunen we ondernemers. Op AmiGoWeb maken lokale ondernemers kennis met de kracht van marketing en ontdekken ze de impact van goede communicatie . Neem zeker snel een kijkje op amigoweb.be en sluit je aan bij de community.

Maar genoeg gekletst, tijd voor actie. Denk eraan: proactief zijn is belangrijk in deze periode. Blijf vooral communiceren met je klanten. Laat weten dat je er voor hen bent (en meen het ook)!

Zit je met specifieke uitdagingen in deze periode? Plaats hier een reactie, misschien komt het antwoord wel uit de groep. Of neem vrijblijvend contact met ons op om samen te 'sparren'. We denken graag met je mee!