Marketing Challenge #3 – Doelgroep

We hadden het vorige keer over diverse Marketing Strategieën die je kan implementeren om je business meer bekendheid te geven.

Wellicht had je er nog niet bij stilgestaan dat je vrij eenvoudig door het inzetten van bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf de visibiliteit en vindbaarheid van je bedrijf flink kunt verhogen. Bovendien is dit geheel gratis!

Zoals aangegeven zullen we op deze en de overige strategieën nog uitgebreid terugkomen tijdens deze Challenge.

Alvorens we deze in detail gaan behandelen willen we met deze sessie eerst eens goed naar je doelgroep gaan kijken. Zonder dat deze duidelijk gedefinieerd is, wordt het lastig om de genoemde strategieën succesvol toe te passen.

Zorg ervoor dat je website mobiel responsive of adaptive is!

Steeds meer bezoekers komen voor het eerst op je website via mobiel. Even ‘snel’ iets opzoeken… en dan grijpen we naar onze smartphone. Als je website niet geoptimaliseerd is voor mobiele weergave, dan is het lastig om je boodschap duidelijk te maken. Kijk maar naar het voorbeeld hiernaast. Er is veel kans dat ze meteen weg zijn. Zou jij blijven?

Je kan zelf eenvoudig testen of je website gereed is voor weergave op mobiel door de Google Mobielvriendelijke test te doen.

Ga naar https://search.google.com/test/mobile-friendly en vul de url van je website in om deze te testen. Zeer eenvoudig! Gewoon doen.

Opdracht:

Definieer je hoofd-doelgroep. Kijk welke onderverdeling je zou kunnen maken om groepen binnen jouw doelgroep gerichter aan te kunnen spreken. Deel onder je resultaat!

Deel je Visie en Missie hieronder … Sharing is Caring 😉

Indien je een mooie profielfoto bij je comments wenst te plaatsen, kan je dit instellen via Gravatar. De meeste websites werken hiermee, dus ééns je daar je een foto hebt gekoppeld aan je e-mailadres zal deze automatisch weergegeven worden.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.