Wellicht had je er nog niet bij stilgestaan dat je vrij eenvoudig door het inzetten van bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf de visibiliteit en vindbaarheid van je bedrijf flink kunt verhogen. Bovendien is dit geheel gratis!
Zoals aangegeven zullen we op deze en de overige strategieën nog uitgebreid terugkomen tijdens deze Challenge.
Alvorens we deze in detail gaan behandelen willen we met deze sessie eerst eens goed naar je doelgroep gaan kijken. Zonder dat deze duidelijk gedefinieerd is, wordt het lastig om de genoemde strategieën succesvol toe te passen.
Voor de meeste ondernemingen is het echter vrij breed, bijvoorbeeld: Sporters, Ouderen, Ondernemers, Studenten, etc.
Kijk eens naar het plaatje, heb je soms ook het gevoel dat je ‘steeds maar niets vangt’?
Misschien zit je aan de verkeerde kant van de vijver te ‘vissen’ of gebruik je het verkeerde aas?
Indien je meerdere doelgroepen hebt binnen jouw specifieke markt, dan is het handig om deze te gaan onderverdelen. Je kan hiervoor het ‘bucket systeem’ gebruiken.
80% van je markt is te verdelen in 3 tot 5 buckets!
Met het bucket systeem kan je je marketing specifiek gaan richten op één bepaalde bucket
Gebruik aparte campagnes om de verschillende buckets aan te spreken.
Mensen verwachten dat het product of dienst welke jij verkoopt EXACT is waar zij naar op zoek waren.
Alsof het speciaal voor hun gemaakt was!
Het geheim is niet noodzakelijk dat je jouw product of dienst aanpast. Het gaat erom dat ze dat gevoel krijgen!
We noemen dit Perceived Customization. Het gaat dus om de PERCEPTIE!
Met een speciale pagina per bucket kan je nu deze doelgroep meer persoonlijk aanspreken. Hierdoor zal je dus een hogere conversie behalen. Je kan nu bezoekers vanuit Social Media, en via gerichte Campagnes direct naar deze pagina sturen.
Bovendien wordt je vindbaarheid door zoekmachines op deze manier verbeterd. Dit omdat je nu één pagina hebt, die volledig focust op een bepaald topic!
Deze zitten ieder in een verschillende fase van hun onderneming. Iedere fase geeft ook specifieke uitdagingen.
Je kan in alle gevallen hiervoor Social Media inzetten. Maar alle 3 zijn ze op zoek naar iets anders!
Stel je zit in een heel specifieke niche, dus jouw doelgroep is precies bekend. Je zou dan bijvoorbeeld een verdeling kunnen maken op locatie.
Ieder heeft immers zijn eigen taal.
Verder zijn er cultuur verschillen waar je rekening mee moet houden.
Indien je een mooie profielfoto bij je comments wenst te plaatsen, kan je dit instellen via Gravatar. De meeste websites werken hiermee, dus ééns je daar een foto hebt gekoppeld aan je e-mailadres zal deze automatisch weergegeven worden.
0 reacties