We interviewden Pascale Lequesne van SociAmiGo. Ze wist ons te vertellen hoe je jouw netwerk optimaal gebruikt om potentiële investeerders te overtuigen.
Waarom was je op zoek naar investeerders?
Pascale: Voor de verdere ontwikkeling en optimalisatie van ons nieuw initiatief AmiGoWeb zochten we een kleine investering van 15.000 euro. Hiervoor wilden we graag gebruik maken van de winwinlening.
Naar welk type investeerder was je naar op zoek?
Pascale: Mensen die geloven in het concept én de ondernemers die het effectief moeten waarmaken. Een juiste klik met investeerders is belangrijk. Het delen van dezelfde visie en waarden speelt daarbij een belangrijke rol.
Hoe kom je in contact met een investeerders?
Pascale: “Durven is de boodschap!” Ga voor een persoonlijke benadering door een berichtje te sturen via LinkedIn of eens te bellen. Vooral kijken op welke kanalen die personen het meest actief zijn en daarop inhaken met je project. Een gemeenschappelijke interesse met de potentiële investeerder is ook zeer nuttig. Zo heb je direct een raakpunt. Het moet een echte match zijn!
Hoe heeft WinWinner jou geholpen met de zoektocht naar investeerders?
Pascale: WinWinner helpt je vooral bij het online bereiken én activeren van geïnteresseerde investeerders. Het platform biedt een zeer goed kanaal om geïnteresseerden op de juiste manier aan te spreken en te overtuigen om in jouw verhaal te investeren. Bovendien neemt WinWinner ook het administratieve kader voor haar rekening. Dit geeft een zeker vertrouwen aan de investeerders.
Hoe hou je contact met de investeerders na de winwinlening?
Pascale: Tijdens de looptijd van de winwinlening blijft het belangrijk de investeerders up-to-date te houden. Het zijn jouw ambassadeurs! Bovendien is het zeer interessant om ervaringen te delen en feedback te krijgen wanneer nodig. Hiervoor organiseren we regelmatig een bijeenkomst. Daarnaast kan je ook door middel van een nieuwsbrief, blogjes ed jouw investeerders op de hoogte houden zodat ze betrokken blijven bij het verhaal. Zo bouw je een sterke band op met je investeerders – wie weet heb je ze later nog nodig voor een nieuwe investeringsronde!
Dus ik zou zeggen, dicht bij jou houden!
Bron: WinWinner