Mensen Zijn Media gaat de uitdaging aan met de digitale wereld. Ze zijn bekend om hun magazines ‘t Periodiekske, De Passant, Puur Mortsel, Puur Hove en nu ook Deurne Beleeft. Fik Verbiest, bezieler van de uitgeverij, vertelt over de nieuwe wending van zijn bedrijf, dat verrassend uit de hoek komt met een nieuw concept “IedereenContent.nu”!

 Van waar die nieuwe naam?

Ik wil allereerst toch even verduidelijken dat Iedereen Content geen nieuw bedrijf is. Het zal Mensen Zijn Media zeker niet vervangen, integendeel, het versterkt ons. Deze nieuwe afdeling binnen Mensen Zijn Media breidt onze dienstverlening uit naar digitale marketing in de ruime zin van het woord. Onze adverteerders begeleiden in alle facetten van hun communicatie, daar gaan we voor!

Hoe ben je tot het inzicht gekomen dat je de huidige dienstverlening moest uitbreiden?

Eerlijk? Dat was niet makkelijk en het heeft me ook veel tijd gekost. Misschien wel te veel … In een exponentieel veranderende wereld moet je gewoon keuzes maken. Ik besef inmiddels heel sterk dat uitsluitend focussen op print ons bedrijf niet duurzaam maakt. Geluk en verbondenheid creëren blijft onze missie en we doen ons uiterste best om hiertoe bij te dragen met onze magazines. Toch voelde ik dat we nog veel mogelijkheden lieten liggen om mensen echt verder te helpen. Iedereen Content.nu is een logische en noodzakelijke stap. IedereenContent.nu levert een bijdrage aan een betere wereld door ondernemers en organisaties te ondersteunen en te inspireren bij het communiceren van hun passie en talent.

Dat is heel wat. Hoe doen jullie dat dan precies?

Ons bedrijfsmodel was jarenlang alleen gericht op print. IedereenContent.nu biedt een totaalpakket voor ondernemers die hun zichtbaarheid op een professionele willen verbeteren of bijsturen. Nu maken we de combinatie van print én online. Geen of/of maar een en/en verhaal.

Concreet bedenken we graag originele concepten om producten, diensten of events in de markt te zetten. Bovendien gieten we deze, afhankelijk van ieders wens, in diverse vormen, zowel voor online als voor offline gebruik. Daarnaast  zorgen we dat de inhoud -jouw verhaal- de doelgroep bereikt via meerdere kanalen. In onze magazines, op onze online media én op onze Mensen Zijn Mediawebsite die momenteel wordt omgebouwd tot een redactionele website, waar je alle nieuws en weetjes uit de regio kan terugvinden.

Dat zijn heel wat veranderingen en extra’s. Hoe heb je dat organisatorisch aangepakt?

We beseften al snel dat het uitbouwen van een extra dienst ook extra personeel vergt. Naast een reorganisatie van ons huidige team namen we nog 3 extra medewerkers aan voor de uitbouw van IedereenContent.nu. Mensen Zijn Media krijgt meteen ook een serieuze boost. Het ‘disrupten’ van ons jarenlange businessmodel leert ons veel over onze manier van werken. Door onze oude manier van werken in vraag te stellen hebben we veel opportuniteiten ontdekt om onze klanten beter te helpen. IedereenContent.nu gaat hier verder mee aan de slag.

Plots uitbreiden met drie nieuwe medewerkers is niet niks.

Inderdaad, dat is een serieuze ingreep. Door het herschrijven van het business model kwamen er 3 nieuwe rollen bij. Joyce Verschueren is onze Content Manager. Zij zal alle content en de verhalen van onze klanten nauwgezet coördineren en inplannen op de verscheidene online en printmogelijkheden. Zo krijgt de klant altijd meer dan hij verwacht.  Pascale Lequesne fungeert als marketing manager. Zij volgt de marketingstrategie van IedereenContent.nu en Mensen Zijn Media op de voet en adviseert bij campagnes van onze klanten. Samen met Niko Milojevic ziet ze toe op de projecten binnen ons nieuwe concept. IedereenContent.nu adviseert, creëert en implementeert de verhalen van klanten. Het team van Mensen Zijn Media werd sterker en we blijven één team en één ziel van Mensen Zijn Media.

Dat zie je ook terug in de logo’s.

Het was geen gemakkelijke opdracht om het logo van een uitgeverij te vertalen naar dat van een communicatiebureau. Het gebruik van dezelfde kleuren was logisch, maar hoe beeld je uit dat het om méér dan print gaat? Door de inzet van het hele team kwamen we tot een prachtresultaat. We zijn dan ook heel fier op het logo van IedereenContent.nu en zijn klaar om  de droom van Mensen zijn Media en die van onze klanten waar te maken!

Veel succes met jullie nieuwe initiatief Fik!

Tekst: Gust Charrin         Foto: Kim Jönsson